Perkhidmatan Perlindungan Takaful Am (Bukan Kontrak)
Khidmat perundingan dan pengurusan perlindungan insurans takaful am yang utama yang disediakan oleh syarikat adalah terdiri daripada:
- Wang Dalam Simpanan Dan Perjalanan.
- Semua Risiko Peralatan.
- Tanggungan Awam.
- Kemalangan Diri Berkelompok/Individu.
- Pampasan Pekerja.
- Gadai Janji.
- Pembedahan Dan Hospital.
- Kebakaran.
- Pemilikan Rumah.
- Pecah Amanah (fidelity).
- Kecurian.
- Marin dan kargo.
- Lain-Lain perlindungan semua risiko.
- Professional Indemnity.
Kelebihan pengurusan perlindungan insurans oleh agensi korporat seperti Insist Amilat adalah kerana status syarikat sebagai pengantara yang sentiasa memelihara kepentingan kedua-dua pihak (pelanggan dan syarikat insurans)
Kepentingan Syarikat
Menyediakan khidmat perundingan bagi pihak syarikat terhadap pengetahuan produk (type of insurances), kontrak perlindungan (policies), kelayakan (underwriting), perturan tuntutan (claims) serta peruntukan undang-undang berkaitan Akta dan Persatuan (PIAM).
Kepentingan Pelanggan
- Perundingan skop perlindungan tambahan percuma, tanpa tambahan premium.
- Perundingan kos premium yang lebih rendah dan menjimatkan.
- Pengurusan tuntutan.
- Peringatan pembaharuan polisi.
- Lain-lain khidmat lepas jualan.